20 grudnia 2013

Choinka i ozdoby z filcu - DIY/ZTS (czyli zrób to sam)!

Witam!

Myślałam, myślałam nad naszą choinką i wymyśliłam... Zakupiłam sporo filcu, podpatrzyłam kilka pomysłów na internecie i zabrałam się do pracy. Przez myśl nawet mi nie przeszło, że ręczne tworzenie takich ozdób, to tyle roboty. Uparłam się jednak i są :)



DIY - filcowe ozdoby choinkowe

Co potrzebujesz?

1. Duuuużo cierpliwości i czasu.
2. Filc. Jego ilość zależy od wielkości Twoich ozdób i oczywiście od ich ilości.
3. Sznurek, tasiemka, mulina... jako zawieszki na choinkę (ja użyłam sznurka do pakowania w dwóch kolorach - beż i biało-czerwony).
4. Wypełnienie poliestrowe bądź inne.
5. Nici i nożyczki (nici zwykłe do zszywania i grubsze do naszycia dekorów - mulina lub grubsza bawełna).
6. Szablon. 

Jak się do tego zabrać?

Jak wszystko już masz, zacznij od szablonów. Ja nie miałam gotowych. Odrysowałam wielkość mnie zadowalającą na kartkę papieru. Przeniosłam na karton (łatwiej się odrysowuje) i zaczęłam żmudne odrysowanie na filcu i wycinanie. 

Następnie warto połączyć połówki razem (musi być parzysta ilość :)) i zastanowić się nad dekorem. Chcemy czy nie. Jeśli tak. Naszywamy gwiazdki, wzorki, oczy,.... muliną lub bawełnianą nitką na jedną z połówek, a potem zszywamy. Nos Renifera jest także z filcu.

Przy zszywaniu warto też wcześniej pamiętać o przygotowaniu sobie odpowiedniej długości sznurek lub tasiemkę i zawiązaniu go. Tak przygotowane pętelki usprawniają pracę. Wszywamy zawieszkę węzłem do dołu. 

Do wypełnienia ozdób użyłam wypełnienia poliestrowego (klasycznego do maskotek). Możne też włożyć co innego. Lepiej wyglądają trójwymiarowe.

Uwagi:

Jeśli chcesz bombkę użyj cyrkla o zadowalającym Cię promieniu lub odrysuj kółko od kubka/szklanki, a następnie dorysuj kwadracik, w który wszyjesz sznurek.

Gwiazdę i bombkę jednak najłatwiej robić z cyrklem. Ja nie miałam, więc odrysowałam bombkę od opakowania metra krawieckiego i dodałam prostokąt na górze. Z gwiazdą...było gorzej. Pomógł mi Mąż. Renifer zaś jest rysowany "na oko". Niezbyt to profesjonalne, ale nie miałam czasu na szukanie szablonów, ich drukowanie, itp. Żeby obie strony były symetryczne polecam zgiąć na pół wzór szablonu. 

Warto sobie podzielić pracę na kilka etapów (odrysowanie, wycinanie, naszywanie nosów, obcinanie i wiązanie sznurka...), tak efektywniej idzie praca.

Zszyć można także na maszynie.

**********************************************************************************************************

To chyba tyle :) Teraz kilka ujęć efektu końcowego. Oto choinka przybrana (prócz lampek) 100% ręcznie wykonanymi ozdobami przeze mnie. Muszę przyznać, że cieszy mnie iż nie mamy miejsca na większą wersję :))






Wesołych przygotowań Wam życzę!

2 komentarze:

  1. Pięknie wyszło. Napracowałaś się ogromnie. Teraz macie jedyną taką choinkę na świecie!
    Gratuluję cierpliwości :) Ja zdobyłam się jedynie na szydełkowe gwiazdki :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję! Nie wiem jednak czy zdobyłam się na taki hardcore ponownie. Teraz bowiem już wiem ile to pracy i czasu :)

      Usuń